min mormor karin dalberg

har ett eget google hemma.

och detta kräversåklart en förklaring.

igårnär vi satt och åt kom min morfars nyligen förbipasserande magsjuka på tal. och min mormor berättade att hon själv inte vågade ge sig ut på stan den dagen då morfar hade insjuknat eftersom hon va rädd att hon själv skulle drabbas av denna sjukdom som vi kan kalla för neagarafallet.

nåväl. mormor kunde därför alltså inte gå till apoteket och köpa den till mänskligheten gudagåva som kallas för resorb och är vätskeersättande. mormor fick helt enkelt " leta reda på ett recept för hemma gjort vätskeersättning" som hon utryckte det. varpå jag va tvungen att fråga var hon "hittade" det hemma i sin lägenhet. då hon ju inte kunde lämna den och mormor tillhör den generation som inte använder googel vid sådana nödsituationer.
. jo det ska jag berätta! hon hittade den i sitt eget google. min mormor har nämligen ett arkiv för fan allt. ALLT ALLT ALLT. hon skiver upp hur mycket det regnar.vad det är för väder, vem som fyller år. vad folk har för telefonnummer, regestreringsnummer. vad en kastull kostade när hon och morfar flyttade ihop. hur många skedar jag har i min samling av matgrejer, ja jag undrar om honinte skriver upp allt.
dessutom sparar hon på små listiga utklipp. typ alla grundämnen. namnsdagar. vad det heter när man varit gift i si och så många år. olika färger på äldelstenar. och ja. tydligen recept på hemmagjord vätskeersättning-
det är fan tur att man har mormor om datorn en dag skulle lägga ner.
MEN jag leker ändå med tanken att presentera google för mormor. vad skulle hända då? skulle hon avvisa det direkt och konstatera att allt det där vet hon redan. ELLER skulle hon fastna framför datorn i resten av sitt liv och sitta där helt hänförd och bara insupa mer och mer information av alla dess slag,

hmm jag vet inte.


Kommentarer
Postat av: Groth

Hur vet du att hon redan inte är en av google största källor?

2008-08-18 @ 20:44:30
URL: http://cloudberryjam.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0