nytt åt och förra året

nu är det nytt år igen. även om det snarare känns som att det har varit nytt åt i typ tre månader och det är mars ute.. om man kollar på vädret..
nåja

förra året. stördaste året i mitt liv förmodligen

januari
va i idra och rockade runt. åkte mer bräda än någonsin. jobbade mer än någonsin och hade roligare än någonsing.

februari.
typ samma grej. lite mer snö bara

mars.
samma sak igen.men nu började det bli vår vilket innebar glass i backen på hög nivår. dagar i mars kundfe fyllas med att bli full i backen klockan elva på dagen och sen nyktra till för att senare gå på fyllan igen på kvällen.
i mars kunde man också göra saker som att grilla i en lägenhet när det blev för kallt ute.

april.
säsongslivet började ta ut sin rätt och jag och min vapendragare packade vilen full och drog hem igen. första gången jag tjöt konstant i 16 mil. också det en upplevelse att lägga på minnet. idre var nog det bästa i mitt liv <3

maj.
 rätt seg månad men ändå rätt skön. va hemma hos mamma o bara degade typ. inget direkt jobb och rätt skönt med en månad semster. det börjarjade bli sommar igen och det va snart ett år sen studenten. VUXET
 
hmm. glömde en viktigt grej. jag fick en syster med. lilla ebba :D
juni.
här händer det grejer.
alla tar studenten. speciellt björn. sen bär det av till gotland och visby och det nya jobbet. allt är rätt glassigt men nytt sådär som det är i början.

juli.
gotland visar sig inte från sin bästa sida och vi har typ bara två soldagar på hela sommaren. vi hugger ändå i med jobbet och försöker vara glada. vi konstaterar dock att inget går upp mot idre.
jag åker hem från gotland för att vara med på sjätte etappen. efter vad jag minns va det kul :P

augusti.
jobbet på gotland tar slut och det är dags att åka hem igen.
jag bestämmer mig för att flytta till linköping och plugga lite. flyttar till en egen lägenhet för första gången. och bor i samma stad som björn för första gången. sjukt skönt sjukt roligt sjukt bra

september
har sjukaste flaxet med jobb.
fick jobb på ett vafé som visade sig suga. sökte istället ett annat jobb på firstaid och FÅR DEET
gött. allting segar på i sin vanliga fart. tröttnar lite på min dyra lägenhet
bestämmer mig för att flytta

oktober.
haha som vanligt på hösten antar jag. vanligt segmånad kommer inte ihåg nått av den...

november.
åker på nsm som visar sig vara askul och flyttar dessutom in i min nya trea med lotta. att flytta visar sig vara ett genidrag :D

december.
julstress.skolstress.jobbstress. all sorts stress men ändå sjukt bra månad. träffade alla kompisar hemma över jul och drog för att återse idre över nyår-. det visade sig att idre inte har så mkt att hänga i granen när man inte är där och är en i gånget.
känndes bra att åka hem igen och det känns som att beslutet att stanna i linköping under vintern ändå inte var så tokigt.
jag och björn bestämde att vi ska sommarjobba nånstans ihop i sommar. jag tror det blir ett fint år det här med:)

yes go 2008 !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0