studentlivet och dess konstiga tider

nu har jag lekt student i några månader utan att det har varit speciellt konstigt i jämförelse med det vanliga människo-livet. men en sak har slagit mig på sista tiden,

konstiga tider.

här är det lixom inte vanliga åtta till fem jobb med sömn åtta timmar om dygnet, nej här gäller mer är man pigg så är man vaken är man trött så sover man.

exempel på det kan vara en torsdagskväll efter en dag utan nått att göra. man har knappt haft näsan utanför dörren när någon vid tolvhugget föreslår en promenad. kanske en glass på donken. inte mycket att fundera över. man tar helt enkelt på sig och möts upp.

det verkar inte vara jag som har denna underliga dygnsrytm. utan snarare alla. mina grannar drog tex just upp alla persienner i hela lägenheten. HALV TRE och igår stängde grannen av sin tvklockan ett halv två. på natten. efter att jag hade ringt på och tittat in argt genom hans titthål i dörren.
inte för att jag ville sova. utan för att jag trodde jag skulle få en rolig konversation.
han öppnade dock inte. så konversationen uteblev kan man säga-

oj nu kallar söndagsgodis suget. got to go . ho ho :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0