när livet är fett värt att leva

i torsdags styrde vi bilen mot idre.
och i fredags var vi taggade till tänderna när vi va i backen redan när liften öppnade. två dagar av festande skidåkning lek klockrent påskfirande massa godisätande och annat kul passerade och det blev söndag.
på söndagen sken solen och det va inte ett moln på himlen. klockren dag för att ta på sig snöskorna och gå uppför i två timmar tyckte vi.
sagt och gjort.
vi packade brädan på ryggen och knallade upp på städjan.
nåja. det va sjukligt jobbigt och det kändes som att jag hade maxpuls mest hela tiden. benen va tunga och jag kände mig som nån som besteg everest.
till slut var vi i alla fall uppe och det va sååå skönt att spänna på sig brädan och åka ner.
det va rätt hård skare på själva kalfjället så där va väl inte åkningen den bästa. väl nere i skogen igen va det dock sjukligt mycket puder och jättekul :)

trötta som ett as kom vi hem igen. drog en pizza på dantes och åkte hem o vilade lite.
på kvällen drog jag o viktor på oss partykläderna.. eller jaa... vi bytte om :P och gick till bakfickan på lite party. det va helt sjukligt kass musik. men man kan ju inte få allt...
när vi kom hem vid tre va vi inte helt trötta tyckte vi. så vi tog på oss våra skidkläder. gick ut i den 23gradiga kylan och lånade en varsin spark o rejsade lite i backen utanför. när viktors spark gick sönder i en våaldsam baklängesåkning fick vi dock byta färdmedel till pulka.
sen åkte vi i alla snöhögar vi hittade enda tills jag bröt skinkan och pulkan också gick sönder.
då gick vi hem och sov i stället.

kan bara konstatera att vi igår var aningens trötta när vi begav oss hemmåt mot östergötland igen.
det är dagar som i söndags som gör livet så sjukligt värt att leva. och det är dagar som den som man önskar att man va en av alla säsongare som går en vår till mötes med säkert 10 sånna dagar till innan dom packar sina bilar fulla och åker hem till det vanliga gråa livet igen.

idag snöar det utanför fönstret och det känns mer som jul än påsk. konstig. för jul var mer som påsk ... vart är världen på väg?

hmmm

jag ska konstruera en storstad i en miljövänlig bubbla där ingenting är farligt eller giftigt. där allt levet för dagen och där det är puder solsken och tio minus varje dag :)

Kommentarer
Postat av: amanda

jag vill inte bo i din stadsbubbla om det inte är sommar ibland

2008-03-25 @ 17:26:44
Postat av: Anonym

amanda >>Du är väl nöjd bara det är lite kravaller då och då?

2008-03-25 @ 22:26:49
URL: http://cloudberryjam.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0