dagens nöje

att titta på studenterna som försöker ta sig upp för slängen på baksidan av c-huset men halkar i snön. otroligt festligt att se hur folk går till väga för att ta sig upp.
det finns olika sorters försökare. de som märker vid första steget att detta kommer blir svårt. antingen går de då tillbaka för att går runt hela huset eller så går de ut till kanten för att gå i något av de lite strörre spåren där flera andra redan har gått.
 sen har vi de som märker att det här blir svårt. men ÄNDÅ försöker ta sig upp. några av dem lyckas. andra ramlar och blir både kalla blöta snöiga och leriga.

sen har vi de som försöker ta sig ner. några vill sätta sig på rumpen och åka ner men inser att det inte går. detta 'r förmodligen de som går ut till kanten på vägen upp. för dessa går även till kanten på vägen ner.
andra kastar sig handlöst utför och klarar sig bra. andra försöker att glida stötvis nerför. det kan vara både bra och dåligt. jag såg just en som klarade sig bra. men det finns de som har ramlat.

nu är klockan snart tre och jag antar att det kommer komma en ny grupp med slutade studenter som ska ta sig nerför slänten. detta ser jag fram emot

hihi

annars har det inte varit mycket av värde att rapportera idag. jag sov länge åt frulle sent o ska snart äta lunch. kanske ätan ta av mig mjukiskläderna o byta dom mot vanliga kläder samt sminka mig o platta håret bara för att det ska kännas som att det i alla fall har varit dag i dag. sen ska jag nog förhoppningsvis springa en sväng i kväll.
det vore nog bra för mig så jag kan somna sen.

snart kommer nog björn hem med.
eller snart och snart. klockan fem kanske.
hoppas tidigare :)

puss o hej lingonpastej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0