N to the S to the M (NSM)

jahapp då var jag hemma igen och man kan stryka ett sträck över och glömma årets reseledarjobb och bara komma ihåg allt muntert och självklart ska en helg som denna följas av en resumé

fredagen började med avfärd klockan tolv mot uppsala och redan när vi va framme hade anton dragit is ig åtta öl. haha vi andra kan ha legat lite mer lågt men skoj va det.

eftersom funktionärerna, inte helt ofippat hade fuckat upp det så kom vi inte in i boendet förns vi hade kamperat utanför i typ två timmar. så när vi väl kom in va jag på tok för opepp för att springa så jag o boberg tog med oss vår salmiakki och stegade ut i skogen för att vara vätska.
det va skoj :)

sen va det ol-pub o det va också skoj. vi spelade TP och drack en ny vidrig cider samt hade annat skoj.
jag hittade hundar pix vilket gjorda att ajg i slutändan av helgen gick 35 kronor plus. det är bra fr mig som är så fattig

sen va det sömn i den otroooligt livliga gympasalen där alla 250 pers sov. eller ja. försökte sova.

lördagen erbjöd mycket gott väder om man jämför med förra året. bara dimmigt och grått . inte så kallt o ingen  nederbörd. jag o björni bestämde oss för att tappert knalla runt hela banan. o det gjorde vi. vi fick också sällskap av burkens bror flaskan, min kompis martin som jag träffade i kiruna och deras kompis som visade sig vara från linköping och känna stina. fins grupp måste jag säga.
vid värskan fick man inte elda så vår planerade korvgrillning fick utföras i bastun bland fulla och nakna killar. spännande men varmt.. sen åkta vi sparkcykel ner för en brant och lekta bockia med vedträn. det är skönt att man kan få bli tio år igen och bara vara vild ibland.

som reseledare måste jag säga att jag mycket nöjd kom tillbaka till bussen med alla medresenärer i behåll när det va dags att åka hem o förbereda sig för banketten. vid det här stadiet hade antons fulla lillebror verkligen blivit full och han fick tas om hand något så att han skulle återhämta sig till banketten.

på banketten fick jag sitta med en skara blandade människor, adolf, en finne, en svensk tjej en svensk kille o en norrman samt anders skarholt.
maten va sååå sen o det blev mycket skålande för att hålla modet uppe. man ska fan inte försöka servera fin mat till 250 fulla orienterare på en gång. det är bara så.

efter att ha röjt runt en stund tröttnade vi ganska fort på banketten och tog bussen hem. vi va hemma typ en timma efter att vi hade gått till bussen. den visade sig nämligen åka runt hela uppala typ..

väl hemma kröp vi ner i vår dubbelsovsäck igen för att gå en mycket hård natt vill mötes.

vid tre gick larmet, vid halv fyra va det nån som satta på musik i högtalarna som satt i hea gymnastiksalen. vid halv va det dags att kliva upp oh styra upp en ambulanstransport och sedan ligga pigg och orlig i två två timmmar och inte rikgit kunna somna för att sedan somna en stund igen innan jag va tvungen att kliva upp för att åka ut iskogen igen. och se till att vilse knep segern i båda klasserna vilket vi givetvis grejade galant :)

bortsett från nattens strapatser måste jag säga att helgen har varit tipptopp och som vanligt ser jag redan fram mot nästa år.
dock med vissa funderingar på om jag ska sluta med alkohol totalt ett tag.

när någon får i sig så myket att den inte är kontaktbar och behöver åka till sjukhus funderar man på om man verkligen inte kan ha lika kul utan att dricka. och om livet inte är värt mer än att vingla runt lite och säga töntiga saker som man tror är kul för stunden.

nej jag får fundera på det dä med berusning ett tag. kanse medan jag tar hand om mina leriga lek-kläder från igår :)

och så helgen citat: ikke no, meeeeen NO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0