livet är en fest och igår var det livat

när jag på förmiddagen ( det känndes som tidig gryning) släpade hem min bakfulla kropp från björn slogs jag av en tanke.

om livet nu är en fest. innebär det att döden kommer kännas som en lång plågsam bakfylla?

i så fall är jag rädd för döden.

igår gick den stora inflttningsfesten av stapeln med popa och ståt.
vi samlade ungefär på en högt 30 glada personer och nästan lika många spritflaskor i vårt hem och började tillverka drinkar som va temat. oj vilken lyckad fest det blev.
kande den mest lyckade som jag har varit värd för.

jag lyfte på hatten och tackar för att alla kom och för alla fina inflyttningspresenter.

idag var dagen dock seg som en gammal baguett och första delen av dagen spenderades i horisontellt läge i soffan. aj mitt huvud.
sen samlades jag annalotta björn och anton så småningom för hemkörningspizza. tv-tittande. skvaller om gårdagen samt en fins match i när och fjärran spelet.

detta var vad jag brukar kalla en dag då inget vettigt görs.
en bra sådan.

nu är helgen slut för denna gång och jag ser fram emot att gå fyra dagar med 50 kronor kvar på kontot.
nästa helg har jag fått lön som kan spenderas

må väl.
ligg på golvet och likna en säl!

(inspiration till avskedsfrasen hittade jag i en av våra inflyttningspresenter)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0