en söndag som en söndag kan vara

idag är en söndag som en söndag kan. och kanske ska vara i en vuxen människas liv. haha jag säger inte att jag nödvändigtvis VILL ha det såhär. men nu är det så just denna dag.
vaknade ganska tidigt och låg därför kvar och drog mig en stund. (en mindre vuxen sak va väl att jag pratade lite med mina gosedjur om hur dom hade haft det under gårdagen. haha ) låg och tänkte på att jag hade kul igår o hur skönt det va att åka hem istället för att fortsätta ut. konstaterade att jag inte va ett dugg bakis och att lotta nog skulle bli förvånad över att jag gick upp så tidigt o va pigg o fräch. travade ut o vardagsrummet o möttes av komentaren " vaed tidigt du kom hem" jag tillkännagav min teori om att jag inte orkade vara bakis idag och tog sedan tag i lite frukost för att sedan glida runt och flyttpacka i några timmar. flitigt värre. nu sitter jag här o tittar på nyhetsmorgon som handlar om klimakteriet (tack gode gud för att det känns sååå avlägset) och väntar på att mitt nagellack ska torka. snart ska jag nämligen ta på mig söndagsmiddagskläderna och ta tåget till norrköping för att äta middag med mormor och morfar. (ävan här vuxenpoäng både för att jag gör det och för att jag inte dyker upp bakis i samma kläder som jag hade igår) tjaa vad skaman säga. en skön söndag men liiite för vuxen hittills. ska nog fråga någon om vi ska hitta på ett bus frammåt kvällen. man vill ju inte att det ska börja växa mossa på mig redan vid tjugoett års ålder.

förresten måste jag berätta att jag håller på o nässlar mig in på åre chokladfabrik. jag har luskat reda på två oberoende kontakter som har insider på föredaget. jag står allt mitt hösthopp till deras förfogande.

hej på er alla bakfulla söndagsfirare.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0