lövkrattardagen

eftersom jag inte hra något jobb men ändå är i stooort behov av pengar hade mamma idag bestämt att jag skulle kratta lite löv.
lite löv visade sig vara sjuuukt mycket löv och efter att ha krattat i två timmar och fyllt alla behållare med löv som jag bara kunde hitta så bestämde jag mig för att fortsätta imorn. imorn ska jag också ha inhandlat svarta sopsäckar tror jag.

i alla fall
under krattandes gång tänkte jag först att det här är ju ganska mysigt
jag hade p3 i öronen o det va inte så tokigt ändå
sen började jag bli trött i armarna ( jaa jag kommer lätt ha träningsvärk imorn) och då slog mig istället tanken
"varför ramlar egentligen löven ner? "
alltås jag vet ju varför egentligen.
men VArfÖR?

om det är som dom säger, att den starkaste överlever och att naturen anpassar sig för att vara den starkaste och således överleva.
ja varför bestämmer sig inte träden i trädgårdarna för att behålla sina löv och vara vänliga träd så ägaren av trådgården inte behövar kratta.
jag tror nämligen att för mycket krattande leder till att man blir som våra grannar.
dom har anlagt en trädgård helt i sten.
iställer för gräsmatta har som stenmatta
istället för häck med buskar har dom stenhäck ( det vi vanliga kallar för mur ) dessutom har dom olika sten-bonader runt om i trädgården (som jag inte vill kalla trädgård utan sten-gård. eftersom dom har valt att utesluta just träd- förmodligen på grund av - just det! KRATTANDET!

så nu vet alla det.
det nästa " senaste" inom trädgård kommer vara träd som inte tappar sina löv, alternativt städar upp efter sig själv.

för övrigt tror jag inte det är nyttigt att gå hemma som arbetslös för länge, man börjar tänka på saker som löv :)

Kommentarer
Postat av: emma

Arbetslöshetens påfrestningar kan ha allvarliga konsekvenser, här har vi ett tydligt exemplar! haha!

Nej Lisa skitbra att du krattar och får pengar ju ;)

Lycka till idag med krattningen och glöm inte att stretcha, haha!

Kramar Emma

2008-11-05 @ 08:50:22
URL: http://emmahakansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0