stockholm hade inte mycket att ge. och har punkatomten en bror?

igår klev jagoch lotta upp klockan sex för att åka på SACO mässanoch styra upp våra liv.
vi plockade på oss typ tusen kataloger från olika skolor och pratade med minst lika många människor som försökte få oss att välja just deras spår här i livet.

dom lyckades inte speciellt bra

sen gick vi på stan
jag hade lite ont ih alsen och hittade inte direkt något som jag ville ha

på tåget hem slogs jag av tanken att jag nog hade glömt lyset på cykeln och att jag nu förmodligen hade förlorat mitt andra lyse för säsongen.
men ack nej. när jag tillslut hittade min cykel som någon så vänligt hade flytta på till ett heeelt annat ställ än jag lämnade den i ( NEj det va inte jag som hade letat på fel ställe för jag hade lämnat den bredvids lottas cykel o den va kvar)
ja då sitter iaf lyset kvar,

jag cyklade då mycket nöjd hem och stannade till vid hemköp för att handla lite förnödenheter till kvällens gormé-fruktsallad.

MEN när jag kommer tillbaka denna gång är lyset SJÄLVFALLET borta.

vilket får mig att dra slutsatsen:
punkatomten har en bror som heter lysetomten och han bor och agerar i ryd.
det verkar dessutom vara så att denna tomtefamilj är typiska studenter som bara stannar i ryd/ luleås studentområden.
men det är klart. varför lämna tryggehet,närhet och gemenskap för att ge sig ut på stan och härja?

så nu vet alla det.
lämna inte lyset och cykeln obevakad.
i alla fall inte i studenttäta områden där tomtar har setts till


man kan  avslutningsvis säga att det var en ganska vinstlös dag

OM man bortser från mannen som vi såg på stationen när vi skulle åka hem.

han satt mittemot oss på en bänk och åt( läs knökade i sig mat) det såg ut som att han aldrig hade ätit förr. han tilloch med så uppseendeväckande att en vakt kom och sa till honom.

vi hoppades tyst för oss själva att han inte var riktigt frisk. eller i alla fall hög på något

nu kokar mitt te och det är dags att ge sig hän för min rapport.
jag klev upp halv nio idag i hopp om att vara klar med den runt ett

då ska jag arbeta"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0