möjligheternas söndag

vaknar upp, söndag morgon och regnet lixom inte riktigt öser ner, men det duggar sådär tätt så man blir dyngsur bara man sticker näsan, så vi låg kvar i sängen sådär förträffligt länge.
lyssnade lite på sm, åt en smarrig frukost men hoppade över det löskokta ägget.

sen skulle den börja, möjligheternas söndag.
en såndär dag då man kan göra allt och ingenting.
min plan var att på vägen hem från björn stanna o köpa det nya nummret av ELLE som jag sedan skulle kunna spendera resten av dagen med och på så vis komma undan både plugga och andra förnödenheter. men jag hade tagit fel på datum och får inte läsa denna nya tidning förns på tisdag, så här sitter jag nu.
med söndagens DN, den kan man gott spendera en hel dag med. men frågan är om jag verkligen ska göra det?

saker man kan göra denna dag:
städa hela lägenheten
byra lakan
panta burkar
städa lite till.
tvätta
hänga in alla redan tvättade kläder i kläkammaren
kolla på en hel säsong av någonting. ( läs sex and the city)
man kan också bjuda in alla sina vänner på te. (om det inte vore för att alla vänner är på sm)
laga mat kan man göra, för en hel vecka fram över
träna, träna lite till och träna igen

jaa.
ni ser möjligheterna är många.
det är inte utan att man är lite smånöjd när det kommer en ledig söndag med regn rusk och andra motbjudande väderlekar.

bäst jag sätter igång om jag ska hinna ta vara på alla möjligheter
såhär får det bli:
städning och framtagning av tvätt
tvättning
kolla på film o läsa tidningen
studera lite
träna lite
laga mat o bjuda björn på mat
studera lite mera
valfri aktivitet
och sedan: när lammen tystnar :)

ha en bra möjlighetsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0