varmkall skönobehaglig vårvinter

ett ganska spännande fenomen det här med solen. kanske framför allt vårsolen.
så fort solen börjar värma det minsta illa och snön är borta alternativt aldrig har kommit, så börjar dom krypa fram ur sina hålor.
jag pratar såklart om joggarna.

själv va jag ute o sprang en runda på språret nyss och jag vet inte hur många joggare jag mötte när jag sprang hem. dom springer gärna i par och har väldigt konstiga kläder. typ goretex jackor tillsammans med shorts eller mjukisdress och halsduk.

det som gör detta så faschinerande är att det trots allt inte är så satans skönt att gå ut och jogga som dessa personer måste tro när dom ger sig ut i solen.

för det första är det inte speciellt varmt eftersom solen inte ligger på i skogen.
dessutom blåser det

när våren kommer är de flesta också sjukt dåligt tränade eftersom dom har suttit inne och häckat hela vintern. och alla vet ju hur oskönt det är att springa när man är otränad...

fast jag får nog ändå säga att, när man som jag, har släpat runt sin trötta kropp i det blåsiga solskenet så är man jävligt nöjd när man kommer in igen.

så det kanske inte är så dåligt med en varmkall skönobehaglig vårviner -jogg ändå

nu ska jag hoppa in i duschen

och nej. jag tänkte inte nämna nått om vad det är för dag idag :P haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0