en känsla från förr

imorse vaknade jag redan klockan åtta och solen sken in i mitt fönster.
det är såmycket lättare att vakna när det är ljust och på nått konstigt vis kände jag mig pigg.
så jag klev upp och bestämde mig för att göra ett nytt försök med tvätten som jag hade i hallen sen igår
när jag kom ut va det sådär friskt kallt och klarblå himmel. det va då den kom.
känslan som jag känner igen så väl.
känslan som jag hade varje dag när jag stod utanför kurvans o väntade på sjukts upp till fjället.
det va så sweet att stå där i solen och lyssna på hur tyst det va och veta att man hade en hel dag i backen framför sig.

men såhär års började också stressen gnaga i en. mars hade börjat och varje dag va som en solig varm fest. MEN man visste hela tiden att varje dag tog oss en dag närmare slutet av den bästa tiden ever. och slut tog det. och här hamande vi.

känns ändå skönt att jag inte är där i år igen. saknar bara snön och tiderna från förra året.
men jag måste styra upp så jag kan åka upp över påsk.
måstemåstemåsteåkabräda

nu ska jag börja med min hemtenta. det är sjuuukt tidigt för att vara mig,
och jag är STOLT
hihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0